JADROLINIJA – RIJEKA
UPRAVA DRUŠTVA
NASTAVAK POTEŠKOĆA BRZIH PLOVILA IZ PLOVNOG PODRUČJA I – RIJEKA
Dana 26.03.2011. četiri zapovjednika sa brzih plovila Dubravka i Novalja uputili su Upravi Društva Jadrolinija dopis pod nazivom “ Ukidanje noćnog čuvara – kormilara na brzobrodskim linijama u luci Rijeka “.
U dopisu zapovjednici su naveli razloge za svoje neslaganje sa odlukom o ukidanju noćnog čuvara – kormilara te viđenje nastalih poteškoća sa kojim se zbog toga susreću u dane kada brzo plovilo zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta ili tehničkih problema ostane tijekom noći u luci Rijeka.
Zapovjednici su, davanjem na znanje navedenog dopisa, obratili se za pomoć i mišljenje i slijedećim odgovornim osobama SUS – a Društva Jadrolinija:
1) Časniku sigurnosti ( Ovlaštenoj osobi SUS – a )
2) Rukovoditelju plovnog područja I – Rijeka ( Odgovornoj osobi za upravljanje brzim plovilima i matičnom lukom Rijeka )
3) Direktoru za opće i kadrovske poslove
Na žalost Uprava Jadrolinije i nitko od navedenih odgovornih osoba po SUS – u nije poslao svoj pismeni odgovor zapovjednicima navedenih brzih plovila sve dok se 02.05.2011. u rješavanje navedenih poteškoća nije, upućenim dopisom Upravi Jadrolinije, uključio i NSPPBH pa je nakon toga stigao odgovor od rukovoditelja plovnog područja I – Rijeka.
U svom odgovoru rukovoditelj plovnog područja I između ostaloga navodi i obvezu zapovjednika da osigura brodsku stražu sukladno odredbama Pravilnika o uvjetima i načinu održavanja straže te obavljanju drugih poslova na brodu kojima se osigurava sigurna plovidba i zaštita mora od onečišćenja.
NSPPBH mora ukazati da se iz navedenog odgovora ne iščitava nikakva volja da se zapovjednicima brzih plovila pomogne u rješavanju, po njima, nastalih poteškoća zbog ukidanja noćnog čuvara već im se dapače prigovara, citiram: “ Iz dostavljenog dopisa nažalost je vidljivo da zapovjednici nisu upoznati s obvezama iz Pravilnika pa tako zaključak može dovesti do vrlo negativnih posljedica “.
S obzirom na informaciju da se navedena situacija oko noćnog čuvara na brzim plovilima kada noće u luci Rijeka opet ponavlja NSPPBH u cilju rješavanja navedene situacije podsjeća na slijedeće:
a) Način na koji zapovjednik mora ustrojiti stražu u luci i organizirati nadzor sigurnosti broda u luci propisan je u slijedećim pravilnicima:
– Pravilnik o uvjetima i načinu održavanja reda u lukama i na ostalim dijelovima unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Republike Hrvatske.
– Pravilnik o uvjetima i načinu održavanja straže te obavljanju drugih poslova na brodu kojima se osigurava sigurna plovidba i zaštita mora od onečišćenja.
b) Način na koji je brodar dužan osigurati stražu noću – na brodu naveden je u usvojenim Uvjetima i kriterijima za utvrđivanje formacijskog sastava ( u čijoj izradi su sudjelovali i predstavnici Jadrolinije ):
– Stražu noću brodar je dužan osigurati kroz formacijski sastav ili temeljem odobrenja lučke kapetanije na zahtjev vlasnika broda ili kompanije sukladno članku 34. ” Pravilnika o uvjetima i načinu održavanja straže, te drugih poslova na brodu kojima se osigurava sigurna plovidba i zaštita mora od onečišćenja “.
NSPPBH zahtjeva od Uprave Jadrolinije da stražu noću na brzim plovilima, dok noće u luci Rijeka, riješi u skladu sa usvojenim Uvjetima i kriterijima za utvrđivanje formacijskog sastava.
Sa poštovanjem
Predsjednik
____________________
( kap. Grgo Dujmović )
Split, 22.10.2011.
Last modified: 04.11.2019