SPLIT 23.03.2020
Poštovani !
U novonastalim okolnostima u kojima se zateklo društvo Jadrolinija kao i čitava Hrvatska od pomoraca i ostalih djelatnika Jadrolinije , učestalo dobivamo pozive kako bi posredovali između istih i Uprave u riješavanju tekućih problema proizašlih iz novonastale situacije.
Svjesni smo složenosti situacije, ali isto tako smo svjesni da sve službe na kopnu moraju dati svoju maksimalnu podršku za pomoć našim pomorcima i šalterskim djelatnicima, koji su na “prvoj crti “obrane Jadrolinije ,te koji su kao takvi najizloženiji,kako oni sami tako i njihove obitelji. Uz opravdan strah suočeni su i sa ograničenim sredstvima za osobnu zaštitu, pa tako dobivamo informaciju sa brodova od zabrinutih kuhara koji se brinu jer nemaju nikakvu dozvolu ili potvrdu za kretanje te su suočeni sa nestašicom hrane u trgovinama, također nemaju adekvatne zaštitne rukavice i maske.
Upozoravaju da se na nekim brodovima sredstva poput perivih maski dijele svima osim kuharu i mladiću. Također mole da im se omogući da imaju auto na brodu zbog nabave namirnica koje trenutno ne mogu naći na jednom mjestu pa su prisiljeni obilaziti više trgovina zbog nestašice hrane itd.
Mnogi pomorci ne znaju kako će svojim kućama nakon smjena koje trebaju biti danas ili sutra, obzirom da nema javnog prometa, kako gradskog tako i među gradskog prijevoza.
S obzirom na činjenicu kako nitko od predstavnika radnika nije u kriznom stožeru Jadrolinije , bilo da se radi o Radničkom vijeću ili sindikatima smatramo da je naša obaveza unatoč navedenim činjenicama ipak da kanaliziramo informacije koje dobivamo sa terena prema kriznom stožeru, odnosno Upravi društva.
Isto tako smatramo kako je i zakonska obveza poslodavca obavještavanje Radničkog vijeća i ostalih socijalnih partnera o koracima koji se poduzimaju, o pitanjima važnim za položaj radnika i njihovih prava, a poglavito o mjerama očuvanja zdravlja svih djelatnika Jadrolinije
Moramo naglasiti da na ovakav način želimo potaknuti razmjenu informacija u ovakvim izvanrednim okolnostima te na svojevrstan način dati svoj doprinos u poboljšanju svih mjera koje su proizašle iz istih u koliko je to moguće. Na kraju moramo spomenuti kako su pomorci revoltirani načinom na koji se izlazi u susret prema privatnim zakupcima ugostiteljskih objekata. Ne možemo se složiti sa situacijom da su isti napustili svoje objekte bez ikakvih obaveza, a njihove ugovorne obaveze padaju na leđa posada brodova, odnosno kormilara i mornara.
S poštovanjem,
Glavni odbor, NSPPBH
Last modified: 23.03.2020